Wednesday, 27 January 2016

Hunter

I've recently shown my painted Peacekeeper and while I was working on that model, I also started on this one. New design of Guild's Hunter made him look less comical (even though I liked the tongue-in-cheek approach the designers took to that previous model) and much more lithe. It looks like a wild cat slowly stalking its prey. It reminds me of some of the beasts from Shane Acker's post apocalyptic animated movie "Nine".
I also chose to use red for the main part of its armor, leaving only some elements painted with true metallics. I also painted some OSL effect on its eye. I'm still getting to grips with this difficult technique but I think I'm beginning to improve. Building up layers of thin paint is essential here. I used GW's Nihilakh Oxide to outline the area first. Its thin consistency helped a lot with that.
I decided to add some details to the base as it seemed somehow empty without any additions. The Hunter is not a large construct and I thought adding some extra bits would make the whole thing look more interesting.
There is only one thing I didn't really like about this miniature - the original Harpoon protruding from its upper armor plate. It was so thin I ended up breaking it while cleaning the mold lines. I tried to fix it but after some failed attempts gave up and replaced it with something I found in mi bits box. I only needed to slightly modify its shape and drill a hole for it. I also added fragments of chain around it (it's a Chain Harpoon after all).

Pokazywałem niedawno mojego pomalowanego Peacekeepera. Podczas pracy nad tamtym modelem, zacząłem też malowanie Huntera. Nowy design tej figurki wygląda mniej komicznie (chociaż nie ukrywam, podobało mi się to podejście z lekkim przymrużeniem oka) i sprawia wrażenie dużo bardziej giętkiej maszyny. Wygląda trochę jak dziki kot skradający się powoli do swojej ofiary. Przypomina mi trochę bestie z pot apokaliptycznego filmu animowanego Shane'a Ackera "Nine"
Tym razem ponownie zdecydowałem się pomalować główną część pancerza na czerwono, pozostawiając tylko niektóre elementy w metalikach. Pomalowałem też efekt OSL na oku. Wciąż zmagam się jeszcze z tą trudną techniką, ale wydaje mi się, że zaczynam się poprawiać. Nakładanie cieńkich warstw farby jest tutaj bardzo istotne. Użyłem farbki Nihilakh Oxide od GW do zaznaczenia konturów obszaru objętego efektem. Farbka jest bardzo rzadka, co bardzo pomogło w pracy.
Zdecydowałem się też dodać trochę detali na podstawce, wydawała się pusta i nieciekawa bez żadnych dodatków. Hunter nie należy do dużych modeli, więc pomyślałem że dodanie kilku elementów wzbogaci wygląd całości.
Jezyna rzecz, która mi się tutaj nie podobała to harpun wystający z górnej części pancerza. Był tak cienki, że udało mi się go złamać już na etapie oczyszczania figurki z nadlewów. Próbowałem ratować sytuację ale po paru nieudanych podejściach zastąpiłem go czymś co znalazłem w starym pudle z bitsami. Musiałem tylko trochę zmienić jego kształt i nawiercić otwór w pancerzu. Dodałem też fragmenty łańcuszka naokoło (w końcu ten atak ma nazwę "Chain Harpoon").

The Hunter can be a pretty mobile minion. It has an average Wk of 5 coupled with two actions that make it possible for it to move additional 6'. 
Chain Harpoon has a range of 10' and it can drag the target up to 8', slowing it down in the process. Once the victiom is within 3', the Hunter can Pounce on Chest as a (0) action, reducing target's Ml, and attacking with its Steel Claws. It works with additional + for attack, and gets even better if the opponent hasn't activated that turn yet. 
With an average number of wounds, the Hunter is not the most resilient model out there, but Armor +1 can help with its survivability. The model seems like an interesting choice for pretty much any Guild master and I look forward to testing it in game.

Hunter może być całkiem  mobilną jednostką. MA co prawda dość przeciętny Wk 5 ale posiada dwie umiejętności pozwalające mu przesunąć się o dodatkowe 6 cali.
Harpun na łańcuchu ma zasię 10 cali i może przyciągnąć o 8 cali, spowalniając cel. Jak tylko ofiara znajdzie się w zasięgu 3 cali, Hunter może użyć umiejętności Pounce on Chest jako akcji za (0), redukując Ml wrogiej jednostki. W takim wypadku atak stalowymi szponami ma dodatkowe +, a działa jeszcze lepiej jeśli cel nie aktywował się wcześniej w tej turze.
Przeciętna liczba Wd nie stawia Huntera wśród najbardziej wytrzymałych minionów w grze, ale Armor +1 może trochę pomóc w przetrwaniu. Model wydaje się być ciekawym wyborem dla praktycznie każdego mastera Gildii i nie mogę się doczekać kiedy przetestuję go w grze.

        
And last but not least, here's a nice video with theme song from the "Nine" movie I mentioned earlier.

Na sam koniec zostawiam przyjemny klip z motywem głównym z wspomnianego wcześniej  filmu "Nine".




2 comments:

  1. Te łamanie cienkich patyków przy Malifaux to widzę rzecz powszechna :) Tak jak u Peackeepera tak i tutaj pancerz wyszedł Ci przednio.

    ReplyDelete
  2. Swietnie ci wyzedł :) A w grze wkurzający bardzo ;)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...